1. שלום אורח, אם זהו ביקורך הראשון בפורום, עליך להירשם בכדי לכתוב הודעות ולהגיב.
    הסר התראה
  2. מומלץ לשלב סרטונים רלוונטיים מיוטיוב בהודעות, מה שיגרום להטמעת הדיון שלכם במערכת המלצות הוידאו במגזין
    הסר התראה
  3. פורום קנאביס מיועד לכל דוברי העברית בעולם, למטופלי קנאביס רפואי ברישיון ולאלו המעוניינים במידע תיאורטי וידע כללי
    הסר התראה

מבקר המדינה נגד משרד הבריאות: השירות למטופלי הקנאביס לקוי

הנושא בפורום 'דיווחים מהמגזין' פורסם ע"י Admin, ‏28/3/18.

  1. Admin

    Admin מנהל
    מנהל

    הצטרף:
    ‏4/5/13
    הודעות:
    4,937
    לייקים:
    296
    מבקר המדינה בביקורת חריפה נגד משרד הבריאות והיחידה לקנאביס רפואי (יק”ר) בגין שירות לקוי, הערמת קשיים על הפונים, אובדן מסמכים, אי טיפול ראוי ועוד. “נמצא פער של עד חצי נה בין ליחת בקשה לרישיון למועד הקבלה,” מסביר בין השאר המבקר.

    נושא השירות הלקוי שנותנת היק”ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות) כבר נחשף לא אחת בעבר: המתנות של שעות ארוכות על קו הטלפון, אי טיפול במסמכים, שליחת הודעות אישור בשגגה ועוד – דברים המלווים דווקא את ציבור החולים הנזקק להקלה.

    כעת מתייחס לראשונה לנושא זה גם מבקר המדינה יוסף שפירא. בממצאים חדשים שחלקם נחשפים הבוקר ב’הארץ’ תוקף המבקר את משרד הבריאות על שורת מחדלים בטיפול בחולים המבקשים רישיון קנאביס רפואי.

    כך לדוגמה לפי ממצאי הבדיקה זמני ההמתנה במוקד הטלפוני מגיעים עד ארבע שעות ויותר, הבקשות חייבות להישלח בפקס, האישורים מגיעים אחרי חודשים והיחידה מודיעה למטופלים כי המסמכים ששלחו לא התקבלו.

    “מבקר המדינה יוסף שפירא מותח ביקורת חריפה על התנהלות יחידת הקנאביס רפואי במשרד הבריאות והשירות שהיא מעניקה למטופלים בבקשות לקבלת רישיון לקנאביס,” מדווחת הכתבת רויטל חובל. “היחידה מערימה קשיים רבים על הפונים אליה, בהם מעיכובים בקליטת הבקשות, איבוד מסמכים, אי-טיפול בבקשות שחסרו בהן מסמכים תומכים ללא עדכון הפונים, עיכוב בקליטת בקשות, מוקד טלפוני לא זמין ורישיונות שמונפקים אך בשל עיכובים שונים לא נמסרים למטופלים”.

    עוד נמצא כי כ-80 תלונות שהתקבלו במהלך שנת 2017 במשרד מבקר המדינה נגד היק”ר חשפו שטענות היחידה על מסמכים שאבדו – למעשה כלל לא היו חסרים, אך מגישי הבקשות לא קיבלו כל מענה לפנייתם.

    עוד כותב המבקר כי “בתלונות רבות נמצא פער זמנים גדול, לעתים של עד כחצי שנה, בין המועד בו נשלחה הבקשה לרישיון לבין המועד שבו נמסר שהיא התקבלה. עוד עלה כי מתלוננים שלחו את בקשתם כמה פעמים ולמרות זאת נמסר להם שבקשתם לא התקבלה ביחידה”.

    סגנית מנהלת נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, אורלי לוינזון־סלע, מתחה ביקורת גם על הדרישה של משרד הבריאות והיק”ר להשתמש במכשירי פקס בלבד ועל הנוהל הדורש ממטופלים להתקשר 15 ימים לאחר שליחת הבקשה כדי לוודא שהתקבלה, כשלמעשה המוקד הטלפוני של היחידה לא מתפקד וזמני ההמתנה בו מגיעים לעיתים לארבע שעות.

    עוד דווח כי בבדיקה עלה בנוסף כי “חודשים שלמים חלפו ממועד שבו אושרה הבקשה לרישיון לקנאביס, עד המועד שבו הרישיון הודפס” וכי “מטופלים שבקשתם אושרה והונפקה כלל לא קיבלו על כך הודעה”.

    “אנו ערים לכך שבשנים האחרונות פועל משרד הבריאות להסדרת תחום הקנאביס הרפואי,” כתבה לוינזון-סלע, “אולם אין לקבל כי עד להסדרה כוללת של התחום ייפגע השירות למטופלים – הסובלים מבעיות רפואיות ונזקקים לטיפול בקנאביס הרפואי לשיכוך מכאוביהם – באופן כה חמור”.

    עוד היא ציינה כי ליקויים דומים של היק”ר כבר פורטו בדו”ח ביקורת פנימי של משרד הבריאות מהשנה שלפני, 2016, אך לדבריה עד היום מרבית הליקויים לא תוקנו.

    ממשרד הבריאות נמסר: “אכן יש מקומות שבהם אנחנו צריכים להשתפר. היחידה לקנאביס רפואי מטפלת בלמעלה מ-32 אלף מטופלים במסירות. ליחידה מוקד ייעודי בו כל מטופל יכול לברר נושאים שבעניינו. כל הנושאים הרפואיים ושאלות שברפואה מטופלים על פי הסדר, ובהתאם ליכולות המענה”.

    הפוסט מבקר המדינה נגד משרד הבריאות: השירות למטופלי הקנאביס לקוי הופיע ראשון בקנאביס - מגזין עם כיוון

    המשך לקרוא...
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!