1. שלום אורח, אם זהו ביקורך הראשון בפורום, עליך להירשם בכדי לכתוב הודעות ולהגיב.
    הסר התראה
  2. מומלץ לשלב סרטונים רלוונטיים מיוטיוב בהודעות, מה שיגרום להטמעת הדיון שלכם במערכת המלצות הוידאו במגזין
    הסר התראה
  3. פורום קנאביס מיועד לכל דוברי העברית בעולם, למטופלי קנאביס רפואי ברישיון ולאלו המעוניינים במידע תיאורטי וידע כללי
    הסר התראה

קצת מידע על סמים שונים מסיכום שהכנתי בעבר לפסיכולוגיה פיזיולוגית

הנושא בפורום 'פסיכדליה למתקדמים' פורסם ע"י kingstar, ‏26/12/16.

  1. Mushi Mushi

    Mushi Mushi קנאביסט

    הצטרף:
    ‏14/3/15
    הודעות:
    134
    לייקים:
    24
    תודה על הכל
    הייתי שמח לקרוא קצת גם על קפאין
     
  2. kingstar

    kingstar קנאביסט

    הצטרף:
    ‏3/9/14
    הודעות:
    553
    לייקים:
    156
    לא ממש היה בחומר הלימוד שלנו, מה שכן יש לי מעט מאוד מידע שקשור בנושא חלומות, הקפאין מונע שנת REM:

    בואו נלך לקשר בין REM לבין למידה ברמה של ניסויים:

    מכרסמים – לקחו חולדות ובדקו כמה זמן חולדה ישנה שנת REM. בערך 20 אחוז מהשינה של חולדה הוא שנת REM. לקחו את החולדה הבוגרת הזאת שישנה 20 אחוז מהשינה שנת REM ושמו אותה במבוך למשך שעה. המבוך מסובך והחולדה צריכה לזכור דברים כדי לפתור אותו. ביום הראשון היה לה קשה ללמוד את המבוך. בדקו את שנת ה-REM שלה וראו ששנת ה-REM שלה עלתה מ-20 אחוז ל-40 אחוז שנת REM כלומר פי 2 יותר שנת REM. למחרת החזירו את החולדה למבוך והיה לה טעויות אבל היא תמרנה יותר טוב. החולדה הלכה לישון ורואים שנת REM ארוכה מהרגיל. חזרו על התהליך הזה עד שביום הרביעי-חמישי רואים את החולדה רצה במבוך כאילו זה הבית שלה כלומר היא זוכרת אותו מעולה, בודקים את שנת ה-REM שלה והוא חזר ל-20%, כלומר מה שהחולדה עשתה בלילה זה לעבד את המבוך (את המידע). היא ניסתה להבין איך פותרים את המבוך והמוח עבד מאוד קשה בשנת ה-REM כדי לזכור את המבוך.

    עשו ניסוי יותר מורכב: לקחו קבוצה אחרת של חולדות בוגרות ושמו את החלודות בתוך מבוך חדש שהן לא מכירות, הכניסו אותם לכלוב נתנו להן ללכת לישון ובזמן שהחולדות הגיעו לשנת REM העירו אותם שוב ושוב. למחרת בבוקר הכניסו אותם למבוך והחולדות לא ידעו כלום כאילו הן לא הכירו את המבוך. עשו להן את זה שוב יום למחרת והן לא זכרו את המבוך. בקיצור בלי שנת הREM- הם למדו לאט את המבוך וזה מראה שיש קשר בין REM לבין למידה. שיש שנת REM זוכרים יותר ושמפריעים לשנת ה-REM הזיכרון בלמידה מתבלגן.

    יום לפני מבחן בדרך כלל המידע במוח שלנו משובש לחלוטין והכל מתברדק ואנחנו אומרים "וואי יש מחר מבחן איזה בלגן מה אני יעשה"?


    אז נשאלת השאלה מה עושים?

    יש שתי גישות: אוסכולה אחת אומרת "לא הולכים לישון עד שלא חוזרים על החומר" והאסכולה השנייה אומרת "שיישרף העולם אני הולך לישון".

    אלה שאומרים "שיישרף הועלם אני הולך לישון": אז הם ישנים שינה טובה ואז למחרת בבוקר המידע מסתדר להם הרבה יותר טוב. אנחנו אומרים כולה ישנו בלילה, אבל בזמן שנת ה-REM המוח מעבד את המידע ומכניס אותו לתוך מגירות הזיכרון וככה המידע מסתדר באופן הרבה יותר טוב.

    אלה ש"לא הולכים לישון עד שהם לא חוזרים על החומר": ערב לפני המבחן הם מאוד לחוצים והם לא מסוגלים ללכת לישון אז הם עושים עוד חזרה על החומר, הם קוראים את הדפים ונתקעים בשורה "הוא אמר...", קוראים את זה 70 פעם והם לא מבינים מה "הוא אמר".

    מה עושים בשלב הזה שנתקעים ב"הוא אמר" ולא נכנס שום מידע? יש פתרון קסם והוא לשתות קפה, אז אומרים "יאללה נשתה קפה". ברגע שאנחנו מעלים את המינון של הקפאין בגוף אנחנו מתעוררים וברגע שאנחנו מתעוררים אנחנו דרוכים יותר ואפשר לקרוא את ה"הוא אמר" בצורה טובה ואז הולכים לישון ב-4 בבוקר ש"המידע מסודר".

    אבל מה הבעיה? קפה או קפאין נשאר בזרם הדם 12 שעות. מה שקפאין עושה זה לעורר אבל הוא גם מונע מהמוח להיכנס לשנת REM ומכיוון שקפאין מונע מהמוח להיכנס לשנת REM אז לא טוב לשתות בערב שלפני המבחן קפה. קפה חזק לפני מבחן עלול להביא אותנו למצב שבו לא ניכנס לשנת REM ואז המידע שהיה אמור להילמד בלילה ולהתארגן לא מתארגן כמו שצריך.

    אז מה עושה הקפאין למוח? הוא אומר למוח "אתה רוצה לישון? יש לך הרבה אדינוזין?" אין בעיה נחסום את הרצפטורים של אדינוזין ואז המוח חושב שהוא לא עייף אבל בפועל יש לנו ערמות של אדינוזין ולכן זו רק אשליה של חוסר עייפות.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!